ALGEMENE VOORWAARDEN SALESDOCK

Salesdock B.V., gevestigd aan het adres M.H. Tromplaan 12, te 7511 Enschede, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 72993316 (hierna: Salesdock).

Artikel 1. Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen,
    overeenkomsten en/of overige rechtsbetrekkingen waarbij Salesdock, met betrekking tot een
    SaaS-dienst, producten en/of diensten van welke aard en onder welke benaming dan ook aan
    Afnemer levert.
  2. Afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk tussen
    Salesdock en Afnemer zijn overeengekomen.
  3. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, is de toepasselijkheid van inkoop- of andere
    voorwaarden van Afnemer uitgesloten.
  4. Als enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, blijven de
    overige bepalingen van deze algemene voorwaarden onverminderd van kracht. Salesdock en
    Afnemer treden in dat geval in overleg met het doel nieuwe bepalingen ter vervanging van de
    nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen.
  5. Bij tegenspraak tussen bepalingen uit deze algemene voorwaarden en een overeenkomst
    tussen Salesdock en Afnemer prevaleren de bepalingen uit de overeenkomst, tenzij in de
    overeenkomst anders is bepaald.
  6. Salesdock heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen. Salesdock zal een
    wijziging tenminste 30 dagen van tevoren aan Afnemer mededelen. Een wijziging wordt
    geacht door Afnemer te zijn geaccepteerd en treedt op de door Salesdock aangegeven
    datum in werking, tenzij Afnemer binnen 30 dagen na de mededeling schriftelijk aan
    Salesdock mededeelt dat hij de wijziging niet accepteert. In dat geval heeft Afnemer het
    recht de overeenkomst te beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 30
    dagen

Artikel 2. Definities

  1. In deze algemene voorwaarden zijn bepaalde begrippen met een beginhoofdletter
    aangeduid. Deze begrippen hebben de betekenis die daaraan in dit artikel wordt toegekend:
    Afnemer: een natuurlijke of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met Salesdock.
    SaaS-dienst: het beschikbaar stellen van het gebruik van de Software en de ondersteuning;
    Documentatie: de gebruikershandleiding(en) bij de Software opgesteld of verstrekt door
    Salesdock;
    Eindgebruikers: medewerkers van Afnemer en overige door Afnemer aangewezen derde(n),
    die onder verantwoordelijkheid van Afnemer het gebruik wordt toegestaan van de
    SaaS-dienst;
    Fout: een aantoonbaar en reproduceerbaar gebrek in de Software dat er toe leidt dat de
    functionaliteit van de Software substantieel afwijkt van de beschrijving daarvan in de
    Documentatie;
    Server(s): een of meer ten behoeve van Afnemer beheerde computer(s) waarop de Software
    wordt gehost en/of data wordt opgeslagen;
    Software: het Salesdock-platform voor het beheren en optimaliseren van salesprocessen en
    door Afnemer afgenomen.
    Verwerkersovereenkomst: de overeenkomst inzake de verwerking van persoonsgegevens
    zoals opgenomen in Bijlage 1 bij deze algemene voorwaarden, die van toepassing is indien
    Salesdock als verwerker, als bedoeld in de wetgeving op het gebied van bescherming van
    persoonsgegevens, prestaties verricht voor Afnemer.
  2. Alle van de hierboven gebruikte woorden en termen in het enkelvoud hebben dezelfde
    betekenis als in het meervoud en vice versa

Artikel 3. Offertes en aanbiedingen

  1. Alle offertes en aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod schriftelijk uitdrukkelijk
    anders is aangegeven. Afnemer staat in voor de juistheid en volledigheid van de aan
    Salesdock verstrekte gegevens waarop Salesdock zijn aanbieding heeft gebaseerd.
  2. Op Salesdock rust geen enkele verplichting om Afnemer middelen ter beschikking te stellen
    om invoerfouten door Afnemer te kunnen opsporen of corrigeren. Tussen partijen geldt de
    inhoud van de bestelling, inschrijving of opdracht van Afnemer zoals deze door Salesdock is
    ontvangen, als juist. Invoerfouten en andere fouten gemaakt bij het verstrekken van de
    bestelling, inschrijving of opdracht komen voor rekening en risico van Afnemer.

Artikel 4. Prijs en betaling

  1. Alle prijzen zijn exclusief omzetbelasting (BTW) en andere heffingen welke van overheidswege
    zijn of worden opgelegd. Alle door Salesdock genoemde prijzen zijn in euro's en Afnemer
    dient alle betalingen in euro's te voldoen.
  2. Afnemer betaalt voor de SaaS-dienst en alle overige diensten en producten de
    overeengekomen tarieven. Betaling vindt plaats op de door de factuur aangewezen wijze.
  3. Indien Afnemer volgens de tussen partijen gesloten overeenkomst bestaat uit meerdere
    natuurlijke personen en/of rechtspersonen, is elk van die (rechts-)personen tegenover
    Salesdock hoofdelijk verbonden tot nakoming van de overeenkomst.
  4. Indien sprake is van een periodieke betalingsverplichting van Afnemer, geldt dat Salesdock
    schriftelijk en conform het CBS Prijsindexcijfer Dienstenprijzen; commerciële dienstverlening
    en transport (DPI-index) de geldende prijzen en tarieven jaarlijks per 1 januari mag indexeren.
    Daarnaast is Salesdock steeds gerechtigd per schriftelijke aankondiging en met
    inachtneming van een termijn van ten minste 3 (drie) maanden de geldende prijzen en
    tarieven aan te passen. Indien Afnemer in dat laatste geval niet akkoord wenst te gaan met de
    aanpassing, is Afnemer gerechtigd binnen 30 (dertig) dagen na kennisgeving van de
    aanpassing de overeenkomst schriftelijk op te zeggen met ingang van de datum waarop de
    nieuwe prijzen en/of tarieven in werking zouden treden.
  5. In geval van te late betaling kan Salesdock:
  • a. zonder dat daarvoor een ingebrekestelling of mededeling nodig is, de wettelijke rente in
    rekening brengen over het volledige verschuldigde bedrag vanaf de datum waarop
    betaling had moeten plaatsvinden tot de datum waarop het verschuldigde bedrag door
    Salesdock is ontvangen;

  • b. na ingebrekestelling de vordering ter incasso overdragen aan een derde. Afnemer zal in
    dat geval alle kosten vergoeden die Salesdock en deze derde moeten maken om het
    verschuldigde bedrag te incasseren. Dit is met inbegrip van onder meer kosten van
    juridische bijstand, proceskosten en buitengerechtelijke kosten, dat laatste met een
    minimum van 15 (vijftien) procent van de uitstaande som, tenzij dat (gezien de hoogte
    van de uitstaande som) naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar
    zou zijn. Een ingebrekestelling mag elektronisch worden verzonden als Afnemer heeft
    gekozen voor elektronische betaling dan wel betaling heeft plaatsgevonden na
    ontvangst van een elektronisch verzonden factuur; en,
    c. de SaaS-dienst opschorten totdat volledige betaling van het verschuldigde is ontvangen.

Artikel 5. Duur en beëindiging van de overeenkomst

  1. Indien en voor zover de tussen partijen gesloten overeenkomst een duurovereenkomst is,
    geldt dat de overeenkomst is aangegaan voor de tussen partijen overeengekomen duur, bij
    gebreke waarvan de duur van 1 (één) jaar geldt.
  2. De overeenkomst wordt na de in lid 1 bedoelde periode stilzwijgend verlengd voor
    onbepaalde tijd, tenzij Salesdock of Afnemer deze tijdig schriftelijk (waaronder per e-mail)
    opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand.
  3. De overeenkomst voor onbepaalde tijd kan door beide partijen schriftelijk worden opgezegd
    met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand.
  4. De werking van art. 7:408 BW is uitgesloten. Afnemer is niet gerechtigd de overeenkomst
    welke voor bepaalde tijd is aangegaan, tussentijds op te zeggen.
  5. De overeenkomst kan worden beëindigd door ontbinding. Als een partij tot ontbinding van
    de overeenkomst wilt overgaan, zal die partij een aangetekende brief aan de andere partij
    dienen te versturen. De overeenkomst kan alleen door een partij worden ontbonden:
  • I. indien de andere partij toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn
    verplichtingen onder de overeenkomst, en,
  • II. de tekortschietende partij, ook na schriftelijke ingebrekestelling door de
    benadeelde partij waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor zuivering van de
    tekortkoming, nalaat alsnog aan zijn verplichtingen onder de overeenkomst te
    voldoen, of,
  • III. in het geval dat zonder meer vaststaat dat de tekortschietende partij niet meer aan
    zijn verplichtingen onder de overeenkomst kan of zal voldoen.
  1. Indien Afnemer op het moment van de ontbinding al prestaties ter uitvoering van de
    overeenkomst heeft ontvangen, zullen deze prestaties en de daarmee samenhangende
    betalingsverplichtingen geen voorwerp van ongedaan making zijn, tenzij Afnemer bewijst dat
    Salesdock ten aanzien van het wezenlijke deel van die prestaties in verzuim is. Bedragen die
    Salesdock voor de ontbinding heeft gefactureerd in verband met hetgeen hij ter uitvoering
    van de overeenkomst reeds naar behoren heeft verricht of geleverd, blijven met
    inachtneming van het in de vorige volzin bepaalde onverminderd verschuldigd en worden op
    het moment van de ontbinding direct opeisbaar.
  2. Allebei de partijen zijn ook gerechtigd om de overeenkomst met onmiddellijke ingang te
    ontbinden indien één van de volgende omstandigheden zich voordoet of dreigt te gaan doen:
  • a. het faillissement van de andere partij wordt aangevraagd;
  • b. de andere partij in staat van faillissement wordt verklaard;
  • c. aan de andere partij (al dan niet voorlopig) surséance van betaling wordt verleend;
  • d. de onderneming van de andere partij wordt beëindigd of geheel of gedeeltelijk aan een
    derde overgedragen;
  • e. de onderneming van de andere partij wordt geliquideerd;
  • f. de andere partij zijn huidige onderneming staakt, of een aanmerkelijk deel van het
    vermogen van de andere partij beslag wordt gelegd, dan wel indien de andere partij
    anderszins niet langer in staat moet worden geacht de verplichtingen uit de
    overeenkomst na te kunnen komen
  1. Salesdock is daarnaast gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, indien:
  • a. blijkt dat Afnemer essentiële informatie heeft achtergehouden; of
  • b. Salesdock de gegronde vrees heeft dat Afnemer zijn verplichtingen aan Salesdock niet
    zal nakomen.
    Salesdock is hierbij geen (schade)vergoeding verschuldigd, tenzij bij wettelijk voorschrift
    anders is bepaald. Afnemer blijft de tot dan toe gemaakte kosten en bestede uren
    verschuldigd. Salesdock is gerechtigd om in plaats van te ontbinden, de overeenkomst voort
    te zetten en het meerwerk te factureren.
  1. Verplichtingen welke naar hun aard bestemd zijn om ook na beëindiging en/of ontbinding
    van de overeenkomst voort te duren, blijven nadien bestaan

Artikel 6. Geheimhouding

  1. Indien en voor zover bij de uitvoering van de overeenkomst vertrouwelijke informatie van een
    partij ter kennis komt van de andere partij zal deze ontvangende partij deze informatie alleen
    gebruiken voor het uitvoeren van de overeenkomst en toegang tot die informatie beperken
    tot personen die daarvan voor dat doel kennis moeten nemen. Dit geldt niet voor Salesdock
    indien en voor zover verstrekking van de desbetreffende gegevens aan een derde
    noodzakelijk is ingevolge een rechterlijke uitspraak, een wettelijk voorschrift of voor de goede
    uitvoering van de overeenkomst door Salesdock. Gegevens worden in ieder geval als
    vertrouwelijk beschouwd indien deze door Salesdock of Afnemer als zodanig is aangeduid.
    Partijen zullen persoonsgegevens altijd vertrouwelijk behandelen.
  2. Onder vertrouwelijke informatie valt niet informatie die reeds openbaar was op het moment
    dat deze ter kennis kwam of naderhand is geworden, of die de ontvangende partij ook van
    een derde heeft gekregen zonder dat daarbij een geheimhoudingsverplichting is opgelegd of
    deze derde daartoe verplicht was. Onder vertrouwelijke informatie van Salesdock valt alle
    informatie die niet openbaar is met betrekking tot de eigenschappen, functionaliteit en
    uitvoering van de SaaS-dienst. Onder vertrouwelijke informatie van Afnemer valt alle
    informatie die Salesdock ontvangen heeft van Afnemer om de Overeenkomst uit te voeren.

Artikel 7. Gegevensverwerking

  1. Indien dit voor de uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk is, zal Afnemer Salesdock
    desgevraagd schriftelijk informeren over de wijze waarop Afnemer uitvoering geeft aan zijn
    verplichtingen op grond van de wetgeving op het gebied van bescherming van
    persoonsgegevens.
  2. Indien het gebruik van de SaaS-dienst verwerking van persoonsgegevens met zich mee
    brengt in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming, ligt de
    verantwoordelijkheid voor deze gegevens volledig bij Afnemer. Salesdock zal als verwerker en
    Afnemer als verwerkingsverantwoordelijke aangemerkt worden. De rechten en plichten van
    partijen zijn in de Verwerkersovereenkomst in Bijlage 1 bij deze algemene voorwaarden nader
    bepaald.
  3. Afnemer en Eindgebruikers bepalen welke informatie met behulp van de SaaS-dienst wordt
    opgeslagen en/of uitgewisseld. Salesdock heeft geen kennis van die informatie. Afnemer staat
    er tegenover Salesdock voor in dat de inhoud, het gebruik en/of de verwerking van de
    gegevens niet onrechtmatig zijn en geen inbreuk maken op enig recht van een derde.
    Afnemer vrijwaart Salesdock tegen elke rechtsvordering van een derde, uit welke hoofde dan
    ook, in verband met deze gegevens of de uitvoering van de overeenkomst.
  4. Afnemer vrijwaart Salesdock voor aanspraken van personen van wie persoonsgegevens zijn
    geregistreerd of worden verwerkt in het kader van een verwerking die door Afnemer wordt
    gehouden of waarvoor Afnemer verantwoordelijk is, tenzij Afnemer bewijst dat de feiten die
    aan de aanspraak ten grondslag liggen aan Salesdock toerekenbaar zijn

Artikel 8. Beveiliging

  1. Indien Salesdock op grond van de overeenkomst gehouden is tot het voorzien in een vorm
    van informatiebeveiliging, zal die beveiliging beantwoorden aan de tussen partijen schriftelijk
    overeengekomen specificaties betreffende beveiliging. Salesdock staat er niet voor in dat de
    informatiebeveiliging onder alle omstandigheden doeltreffend is. Indien een uitdrukkelijk
    omschreven wijze van beveiliging in de overeenkomst ontbreekt, zal de beveiliging voldoen
    aan een niveau dat, gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens en
    de aan het treffen van de beveiliging verbonden kosten niet onredelijk is.
  2. Afnemer moet de door Salesdock aan Afnemer verstrekte toegangs- of identificatiecodes
    geheimhouden en mogen slechts aan geautoriseerde personeelsleden uit de eigen
    organisatie of geautoriseerde toeleveranciers van Afnemer kenbaar worden gemaakt.
    Salesdock is gerechtigd toegewezen toegangs- of identificatiecodes en certificaten te
    wijzigen.
  3. Salesdock is niet aansprakelijk voor misbruik van toegangs- of identificatiecodes en mag
    ervan uitgaan dat een gebruiker die gebruik maakt van deze toegangs- of identificatiecodes
    van een Eindgebruiker ook daadwerkelijk die Eindgebruiker is. Zodra Afnemer weet of reden
    heeft te vermoeden dat toegangs- of identificatiecodes in handen zijn gekomen van
    onbevoegden, moet Afnemer Salesdock daarvan direct schriftelijk en telefonisch op de
    hoogte stellen, onverminderd de eigen verplichting van Afnemer om direct zelf doeltreffende
    maatregelen te treffen.
  4. Afnemer is verantwoordelijk voor het verkrijgen en onderhouden van apparatuur en
    ondergeschikte diensten die nodig zijn voor de toegang tot, de verbinding met en het
    gebruik van de SaaS-dienst. Afnemer is ook verantwoordelijk voor het onderhouden van de
    beveiliging van de apparatuur.
  5. Salesdock is op geen enkele wijze aansprakelijk voor onoordeelkundig gebruik van de
    SaaS-dienst door Afnemer of een Eindgebruiker. Indien een zeker handelen van Afnemer of
    haar Eindgebruikers de werking van de Software in gevaar brengt, is Salesdock gerechtigd na
    een eerste schriftelijke waarschuwing met schriftelijk aanmaning een Eindgebruiker de
    toegang tot de Software voor een zekere periode dan wel voor goed te ontzeggen of
    onmogelijk te maken.

Artikel 9. Intellectuele Eigendomsrechten

  1. De intellectuele eigendomsrechten op de op grond van de overeenkomst of aan Afnemer ter
    beschikking gestelde SaaS-Dienst, blijven berusten bij Salesdock of bij de derde van wie
    Salesdock het recht heeft verkregen (een onderdeel van) deze Software aan Afnemer ter
    beschikking te stellen.
  2. Indien Salesdock maatwerk ontwikkelt in opdracht van Afnemer, berusten alle rechten van
    intellectuele eigendom op het ontwikkelde of in de toekomst nog te ontwikkelen maatwerk,
    inclusief maar niet beperkt tot software, documentatie, ontwerpen en aanpassingen, bij
    Salesdock. Overdracht van een recht van intellectuele eigendom kan slechts schriftelijk en
    uitdrukkelijk plaatsvinden. Salesdock verleent Afnemer het niet-exclusieve,
    niet-overdraagbare en niet sublicentieerbare gebruiksrecht op het ontwikkelde maatwerk
    binnen de SaaS-dienst voor de duur van de overeenkomst, tenzij schriftelijk anders
    overeengekomen.
  3. Salesdock behoudt het recht om de ontwikkelde maatwerkfunctionaliteiten geheel of
    gedeeltelijk te integreren in de SaaS-dienst en ter beschikking te stellen aan andere klanten,
    zonder enige beperking of vergoeding aan Afnemer.
  4. De (intellectuele) eigendomsrechten op door Afnemer ingevoerde gegevens (data) berusten
    bij Afnemer dan wel de rechthebbende(n) van die gegevens (data), waaronder de gegevens
    (data) die gebaseerd zijn op of afgeleid zijn van de gegevens van Afnemer en ter uitvoering
    van de SaaS-dienst geleverd zijn aan Afnemer.
  5. Indien naar het oordeel van Salesdock aannemelijk is dat komt vast te staan dat door
    Salesdock ter beschikking gestelde Software inbreuk maakt op enig recht van een derde, dan
    is Salesdock gerechtigd, naar eigen keuze:
  • a. zorg te dragen dat Afnemer gebruik kan blijven maken van de ter beschikking
    gestelde Software, of
  • b. de levering van de desbetreffende SaaS-dienst te staken tegen betaling van een
    redelijke vergoeding voor het gebruik daarvan en eventueel terugbetaling van het
    meerdere, of
  • c. naar het redelijke oordeel van Salesdock gelijkwaardige Software ter beschikking te
    stellen.
    Iedere verdergaande aansprakelijkheid, verplichting tot verdere nakoming of verplichting tot
    schadevergoeding is hiermee uitgesloten. Afnemer zal Salesdock onverwijld informeren van
    het bestaan en de inhoud van dergelijke aanspraken. Afnemer verplicht zich tot het geven van
    alle informatie en medewerking aan Salesdock die daarvoor redelijkerwijs nodig is. Indien en
    voor zover de beweerde inbreuk is veroorzaakt door wijzigingen in de geleverde SaaS-dienst
    die door Afnemer of namens Afnemer door een derde zijn verricht, door gebruik van Software
    in combinatie met niet door Salesdock geleverde Software of als gevolg van gebruik op een
    andere wijze dan waarvoor de geleverde SaaS-dienst is ontwikkeld of bedoeld, zal Salesdock
    Afnemer hiervoor aansprakelijk stellen.
  1. Afnemer staat ervoor in dat hij, indien en voor zover door hem in het kader van de
    overeenkomst aan Salesdock materialen of gegevens ter beschikking worden gesteld, daartoe
    gerechtigd is en dat deze materialen en gegevens geen inbreuk maken op rechten van
    derden. Afnemer vrijwaart Salesdock tegen elke aanspraak van een derde die gebaseerd is op
    de bewering dat zodanig beschikbaar stellen, gebruik, onderhoud, bewerken, installeren of
    integratie inbreuk maakt op enig recht van die derde.
  2. Afnemer mag auteursrechtaanduidingen, merken of andere indicaties van de rechthebbende
    op intellectuele eigendomsrechten niet verwijderen van of wijzigen in de geleverde Software.
    Hetzelfde geldt voor mededelingen dat bepaalde informatie van vertrouwelijke aard is.

Artikel 10. Verplichtingen van partijen

  1. Om een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst door Salesdock mogelijk te maken, zal
    Afnemer Salesdock steeds tijdig alle in redelijkheid door Salesdock te verlangen gegevens of
    inlichtingen verschaffen. Salesdock is gehouden de overeenkomst naar beste weten en
    kunnen uit te voeren.
  2. Indien Salesdock bij de uitvoering de overeenkomst en/of SaaS-dienst geconfronteerd wordt
    met feiten of omstandigheden die de voortgang van zijn werkzaamheden negatief zouden
    kunnen beïnvloeden, zal Salesdock Afnemer daarvan zo spoedig mogelijk in kennis stellen.
  3. Afnemer zal aan Salesdock tijdig alle gegevens verschaffen en alle medewerking verlenen, die
    Salesdock nodig heeft voor de juiste uitvoering van de overeenkomst.
  4. Salesdock mag bij de uitvoering van de overeenkomst derden inschakelen. Afnemer is
    gerechtigd om hier bezwaar tegen te maken en/of om aanvullende informatie op te vragen
    bij Salesdock.
  5. Indien voor de uitvoering van de overeenkomst dan wel de SaaS-dienst noodzakelijke
    gegevens niet, niet tijdig of niet overeenkomstig de afspraken ter beschikking van Salesdock
    staan of indien Afnemer op andere wijze niet aan zijn verplichtingen voldoet, heeft Salesdock
    het recht tot opschorting van de uitvoering van de overeenkomst dan wel de SaaS-dienst en
    heeft Salesdock het recht om de daardoor ontstane kosten volgens zijn gebruikelijke tarieven
    in rekening te brengen.
  6. Afnemer is verantwoordelijk voor het gebruik van de SaaS-dienst en de wijze waarop de
    resultaten van de SaaS-dienst worden ingezet. Afnemer is verantwoordelijk voor de instructie
    aan, en het gebruik door Eindgebruikers. Afnemer staat ervoor in dat de Eindgebruikers
    beschikken over de noodzakelijk kennis en ervaring voor het gebruik van de SaaS-dienst.
  7. Salesdock zal zo spoedig mogelijk Afnemer op de hoogte stellen, indien zich omstandigheden
    voordoen die leiden tot bijstelling van de opdracht en/of de verwachte inzet en tijdsduur.
    Salesdock is gerechtigd additionele facturen te sturen indien zich dergelijke omstandigheden
    voordoen. Salesdock zal daarvan melding doen aan Afnemer alvorens tot uitvoering over te
    gaan. Afnemer wordt geacht met de uitvoering van meerwerk en de daaraan verbonden
    kosten te hebben ingestemd wanneer Afnemer de uitvoering van het meerwerk heeft laten
    plaatsvinden zonder eerst schriftelijk binnen een redelijke termijn aan te geven meerwerk niet
    te wensen

Artikel 11. SaaS-dienst

  1. Salesdock zal Afnemer gedurende de looptijd van de overeenkomst de SaaS-dienst verlenen.
    Bij aanvang en op aanvraag zal Salesdock accountgegevens verstrekken ten behoeve van
    gebruik van de SaaS-dienst.
  2. Afnemer mag de SaaS-dienst door Eindgebruikers binnen zijn organisatie laten gebruiken
    voor de interne doeleinden van zijn organisatie.
  3. Tenzij uitdrukkelijk anders wordt overeengekomen, is Salesdock niet verplicht tot het
    uitvoeren van bijkomende werkzaamheden zoals dataconversie en/of migratie. Indien partijen
    (overige) bijkomende werkzaamheden zijn overeengekomen dan geldt hiervoor hetgeen
    partijen uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen

Artikel 12. Gebruiksrecht

  1. Het gebruik van de SaaS-dienst omvat het niet-exclusieve recht tot normaal gebruik van de
    Software, zonder enig recht op verstrekking van een exemplaar van de Software in welke vorm
    dan ook.
  2. Het gebruiksrecht van de Software is niet overdraagbaar aan derden (onder derden vallen ook
    moeder-, zuster-, en/of dochtermaatschappijen van Afnemer).
  3. Het gebruiksrecht is beperkt tot het uitsluitend voor eigen gebruik aanwenden van de
    Software. Afnemer mag de Software niet gebruiken voor commerciële doeleinden waaronder:
    distributie, verkoop, verhuur, lease, het weergeven, aanbieden tegen betaling of om niet of
    andere vorm van handel. Indien geen nadere afspraken zijn gemaakt is het gebruiksrecht
    beperkt tot 1 (één) gebruiker met 1 (één) apparaat (computer of mobiel apparaat waarop de
    app is geïnstalleerd).
  4. Het gebruiksrecht gaat in nadat betaling door Afnemer heeft plaatsgevonden en aan de
    overige op Afnemer rustende verplichtingen zijn voldaan.
  5. Het gebruiksrecht is beperkt tot de toegang tot en gebruik van de Software. Rechten op de
    broncode zelf worden niet verstrekt.
  6. Salesdock draagt zorg voor de ter beschikking stelling van de Software als Software as a
    Service en de hosting van de data.
  7. Reverse engineering, decompilatie of enige andere wijze van aanpassing van de ter
    beschikking gestelde Software naar een voor mensen leesbare vorm door Afnemer is
    verboden, tenzij expliciet op grond van dwingend recht of de overeenkomst toegelaten.
    Voorts is het niet toegestaan beveiligingen of technische (gebruiks-) beperkingen van
    Software te verwijderen of te omzeilen

Artikel 13. Garantie en onderhoud

  1. Salesdock zal zich inspannen om de SaaS-dienst zonder onderbreking beschikbaar te houden
    voor Afnemer. Onder beschikbaarheid wordt begrepen dat de SaaS-dienst daadwerkelijk
    aangeboden wordt op de Server. Onder beschikbaarheid wordt nadrukkelijk niet verstaan het
    bestaan van een werkende punt tot punt verbinding tussen de systemen van Afnemer en de
    Server. Salesdock kan immers op de systemen bij Afnemer en op de tussenliggende
    internet-infrastructuur geen invloed uitoefenen.
  2. Salesdock garandeert niet dat de in het kader van de overeenkomst ter beschikking te
    houden Software foutloos is, of anderszins ongestoord zal functioneren.
  3. Salesdock zal zich er voor inspannen Fouten in de Software binnen een redelijke termijn te
    herstellen indien en voor zover het Software betreft die door Salesdock zelf is ontwikkeld en
    de desbetreffende gebreken door Afnemer gedetailleerd omschreven schriftelijk zijn gemeld.
    Afnemer kan de Fout aantonen en de desbetreffende Fout kan gereproduceerd worden.
    Afnemer zal Salesdock bij het herstellen van de dienstverlening alle redelijkerwijs
    noodzakelijke medewerking verlenen.
  4. In het geval dat de desbetreffende Fout geen betrekking heeft op de SaaS-dienst dan wel de
    Software, maar verband houdt met:
    a. onoordeelkundig gebruik,
    b. gebruikersfouten of
    c. buitenkomende oorzaken,
    zal Salesdock de reeds gemaakte kosten ten behoeve van het (storings)onderzoek en
    onderhoud bij Afnemer in rekening brengen conform de door Salesdock gehanteerde prijzen
    en tarieven.
  5. Salesdock behoudt zich het recht voor de SaaS-dienst tijdelijk buiten gebruik te stellen ten
    behoeve van onderhoud, aanpassing of verbetering van de computersystemen van Salesdock.
    Salesdock zal een dergelijke buitengebruikstelling zo veel mogelijk buiten kantooruren om
    laten plaatsvinden en Afnemer tijdig van tevoren op de hoogte stellen van de geplande
    buitengebruikstelling. Salesdock zal wegens zodanige buitengebruikstelling van de
    SaaS-dienst nimmer tot enige schadevergoeding jegens Afnemer gehouden zijn.
  6. Salesdock heeft het recht de Software van tijd tot tijd zonder voorafgaande toestemming aan
    te passen om de functionaliteit te verbeteren, om Fouten te herstellen en om
    beveiligingsrisico’s aan te pakken. Salesdock zal zich inspannen om eventuele Fouten in de
    Software op te lossen, maar kan niet garanderen dat alle Fouten worden hersteld. Indien een
    aanpassing leidt tot een wijziging in de functionaliteit, zal Salesdock Afnemer daarvan vóór de
    wijziging op de hoogte stellen. Omdat de SaaS-dienst aan meerdere afnemers wordt
    geleverd, is het niet mogelijk om alleen voor Afnemer van een bepaalde aanpassing af te zien.
  7. Lid 5 van dit artikel geldt niet voor Software die Salesdock van derden betrekt, behoudens het
    bepaalde in de eerste zin lid 5 van dit artikel. Voor het gebruik en het onderhoud van die
    Software kan Salesdock nimmer worden aangesproken tot meer of anders dan geldt in de
    relatie tussen Salesdock en zijn desbetreffende toeleveranciers..

Artikel 14. Termijnen

  1. Salesdock spant zich er voor in de door hem genoemde of tussen partijen overeengekomen
    al dan niet uiterste (leverings)termijnen en/of (oplever)data zoveel mogelijk in acht te nemen.
    Door Salesdock genoemde of tussen partijen overeengekomen tussentijdse (oplever)data,
    gelden steeds als streefdata, binden Salesdock niet en hebben steeds een indicatief karakter.
  2. Indien overschrijding van een termijn dreigt, zullen Salesdock en Afnemer in overleg treden
    om de gevolgen van de overschrijding voor de verdere planning te bespreken.
  3. In alle gevallen - ook indien partijen een uiterste (leverings)termijn of (oplever)datum zijn
    overeengekomen - komt Salesdock wegens tijdsoverschrijding pas in verzuim nadat Afnemer
    aan Salesdock een schriftelijke ingebrekestelling heeft gestuurd, waarin Afnemer aan
    Salesdock een redelijke termijn stelt ter zuivering van de tekortkoming (op het
    overeengekomene) en deze redelijke termijn is verstreken.
  4. Salesdock is niet gebonden aan een al dan niet uiterste (oplever)datum of (leverings)termijn
    als partijen een wijziging van de inhoud of omvang van de overeenkomst (meerwerk,
    wijziging van specificaties, etc.) of een wijziging van de aanpak van de uitvoering van de
    overeenkomst zijn overeengekomen, of indien klant zijn verplichtingen die voortvloeien uit de
    overeenkomst niet, niet tijdig of niet volledig nakomt.

Artikel 15. Ondersteuning

  1. Salesdock kan telefonisch en/of e-mail ondersteuning verlenen bij het gebruik van de
    SaaS-dienst. Alle ondersteuning zal verlopen via de op voorhand vastgestelde contactpersoon
    bij Afnemer. Salesdock zal zich inspannen om de vragen adequaat te beantwoorden.
    Salesdock kan echter niet instaan voor de juistheid en/of volledigheid van de antwoorden.
  2. De volledige ondersteuning door Salesdock wordt nader bepaald in de tussen partijen
    gesloten overeenkomst en/of in de Service Level Agreement (SLA).

Artikel 16. Aansprakelijkheid

  1. Indien een partij tekort schiet in de nakoming van één of meer van zijn verplichtingen uit de
    overeenkomst, zal de andere partij hem deugdelijk en zo gedetailleerd mogelijk schriftelijk in
    gebreke stellen waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor herstel van de tekortkoming,
    met uitzondering van het bepaalde in lid 4 van dit artikel. De ingebrekestelling dient een zo
    volledig en gedetailleerd mogelijk omschrijving van de tekortkoming te bevatten, opdat de
    betreffende partij in de gelegenheid wordt gesteld adequaat te reageren.
  2. De aansprakelijkheid van Salesdock voor schade van Afnemer, ongeacht de grondslag
    daarvan, is beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal het bedrag van de in de
    overeenkomst bedongen prijs (excl. BTW). Indien de overeenkomst een looptijd van meer dan
    één jaar kent, wordt de voor de overeenkomst bedongen prijs gesteld op het totaal van de
    vergoedingen (excl. BTW) bedongen voor 1 (één) jaar. In geen geval zal de totale
    aansprakelijkheid van Salesdock voor directe schade, op welke rechtsgrond dan ook, echter
    meer dan € 50.000,- (vijftigduizend euro) bedragen.
  3. Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat Afnemer de
    geconstateerde schade zo spoedig mogelijk na het ontstaan daarvan schriftelijk bij Salesdock
    meldt. Iedere vordering tot schadevergoeding tegen Salesdock vervalt door het enkele
    verloop van vierentwintig (24) maanden na het ontstaan van de vordering, tenzij Afnemer
    vóór het verstrijken van die termijn een rechtsvordering tot vergoeding van de schade heeft
    ingesteld.
  4. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
  • a. de kosten die Afnemer heeft gemaakt voor het noodgedwongen langer operationeel
    houden van haar oude systeem of systemen en daarmee samenhangende voorzieningen
    doordat Salesdock op een voor haar bindende datum niet heeft gepresteerd, verminderd
    met eventuele besparingen die het gevolg zijn van de vertraagde prestatie;
  • b. redelijke kosten, gemaakt ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade,
    voor zover de vaststelling betrekking heeft op directe schade in de zin van dit artikel;
  • c. redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover Afnemer
    aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade in de zin van
    dit artikel.
  1. De aansprakelijkheid van Salesdock voor indirecte of gevolgschade is uitgesloten.
    Voorbeelden hiervan zijn winstderving, gemiste besparingen, verlies aan goodwill, slecht
    functioneren van materialen of programmatuur van derden of bedrijfsstagnatie, zelfs als
    Salesdock op de hoogte is (van de mogelijkheid) dat er schade kan of zal optreden. Salesdock
    is nimmer gehouden tot herstel van verminkte of verloren gegane gegevens.
  2. Met inachtneming van het bepaalde over intellectuele eigendomsrechten vrijwaart Afnemer
    Salesdock voor alle aanspraken van derden, uit welken hoofde dan ook, ter zake van
    vergoeding van schade, kosten of rente, verband houdende met de overeenkomst.
  3. De in lid 2 tot en met 6 van dit artikel beschreven uitsluitingen en beperkingen van
    aansprakelijkheid van Salesdock komen te vervallen indien de desbetreffende schade is
    veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van Salesdock of zijn werknemers

Artikel 17. Overmacht

  1. Een partij is niet gehouden tot het nakomen van een of meer verplichtingen indien zij daartoe
    verhinderd is als gevolg van overmacht.
  2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent
    op grond van de wet geldt, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien,
    waarop Salesdock feitelijk geen (beslissende) controle kan uitoefenen, waardoor Salesdock
    niet in staat is zijn verplichtingen na te komen. Werkstakingen van derden daarbij inbegrepen.
    Onder overmacht wordt mede verstaan een niet-toerekenbare tekortkoming van
    ingeschakelde derden of toeleveranciers. Salesdock heeft ook het recht zich op overmacht te
    beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert,
    intreedt nadat Salesdock zijn verbintenis had moeten nakomen.
  3. Indien een partij wordt getroffen door een situatie van overmacht zal de betreffende partij
    daarvan zo spoedig mogelijk mededeling doen aan de andere partij. Partijen streven ernaar
    om in overleg tot een redelijke oplossing te komen.
  4. Zodra duidelijk is dat de overmachtssituatie langer dan 60 (zestig) dagen zal duren, heeft elke
    partij het recht de overeenkomst schriftelijk te ontbinden, zonder schadeplichtig te zijn. Reeds
    verrichte prestaties worden dan naar verhouding afgerekend.

Artikel 18. Overdracht

  1. Salesdock mag de rechten en verplichtingen uit de overeenkomst overdragen aan derden en
    zal Afnemer daarvan op de hoogte stellen. Indien de overdracht van verplichtingen aan een
    derde voor Afnemer redelijkerwijs onacceptabel is, heeft Afnemer het recht de overeenkomst
    binnen 5 (vijf) dagen na ontvangst van de bedoelde mededeling op te zeggen.
  2. Afnemer heeft na schriftelijke toestemming daartoe van Salesdock, de bevoegdheid om de
    rechten en verplichtingen die Afnemer op grond van de overeenkomst heeft aan een derde
    over te dragen.

Artikel 19. Toepasselijk recht en Geschillenbeslechting

  1. Op deze algemene voorwaarden en alle overeenkomsten tussen Afnemer en Salesdock is
    Nederlands recht van toepassing.
  2. Alle geschillen welke mochten ontstaan naar aanleiding van de onderhavige algemene
    voorwaarden dan wel van nadere overeenkomsten, die daarvan het gevolg mochten zijn,
    worden bij uitsluiting berecht door de bevoegde rechter van de rechtbank Overijssel.
Nieuwsbrief
Mis nooit het laatste nieuws en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

🇳🇱 Nederland (HQ)
M.H. Tromplaan 12
7511 JK Enschede

Routebeschrijving

🇮🇳 India
Palakkad road, Pathaikkara
Perinthalmanna, 679322

Routebeschrijving