strings.skip_to_content
Alle klantcases
18 juli 2024

NextEnergy en Salesdock – De dynamische toekomst van duurzame bundels

Sinds de oprichting in 2022 heeft NextEnergy een snelle groei doorgemaakt. Dit innovatieve bedrijf biedt dynamische energiecontracten aan, waarbij de nadruk ligt op flexibiliteit, duurzaamheid en technologische vernieuwing. Met de ondersteuning van Salesdock heeft NextEnergy niet alleen hun interne salesprocessen geoptimaliseerd, maar ook hun klantenbestand snel uitgebreid. We spraken met mede-eigenaar Frederik Op de Beeck en Lead Sales & Business Development Pieter Heemskerk.

De uitdaging
Bij de lancering in 2022 had NextEnergy als doel consumenten te overtuigen van de voordelen van dynamische energiecontracten, waarbij de prijzen fluctueren op basis van de markt. Dit concept was nieuw in Nederland. Doel was om de klant bij NextEnergy meer inzicht te geven in hun energieverbruik zodat de energiefactuur goedkoper wordt alsook de klant een bijdrage levert tot de energietransitie door slim te verbruiken. Naast energiecontracten breidde NextEnergy hun aanbod uit met aanvullende producten zoals thuisbatterijen, gateways en laadpalen, om zo een compleet duurzaam pakket voor huishoudens te kunnen bieden.
De oplossing
Om deze ambitieuze doelen te bereiken, had NextEnergy behoefte aan een flexibele en schaalbare verkoopinfrastructuur. Hier was Salesdock de perfecte oplossing voor. "Binnen twee weken na onze eerste ontmoeting was het systeem geïntegreerd en operationeel." Frederik Op de Beeck vertelt: “Ik heb zelf een IT-bedrijf gehad voor het aanbieden van CRM- en ERP-pakketten, en had nog nooit gezien dat iets binnen twee weken live kon gaan op maat gemaakt voor onze commerciële producten. De snelheid en de bereikbaarheid van Salesdock is ongezien in de markt. Dit heeft NextEnergy in staat gesteld om snel te schakelen ten opzichte van onze concurrenten.”
"Salesdock is een slim, modulair systeem met een sterke focus op klantondersteuning. Dit heeft ons enorm geholpen bij de snelle implementatie en voortdurende ontwikkeling van onze verkoopstrategie"
Pieter Heemskerk, NextEnergy
Bundeling van diensten
Een belangrijk aspect van NextEnergy’s strategie is het bundelen van hun diensten. Dankzij Salesdock kan NextEnergy dynamische energiecontracten combineren met de verkoop van thuisbatterijen en laadpalen. Dit stelt consumenten in staat om optimaal te profiteren van de schommelingen in energieprijzen door hun verbruik op slimme momenten te timen. Pieter: “Het mooie van dynamische energie is dat er veel verduurzamingsproducten complementair zijn aan onze kerndienst. Met onze laadpaaloplossing kunnen klanten bijvoorbeeld hun auto opladen wanneer de energieprijs het laagst is, meestal 's nachts.”
Technologische innovatie
Frederik Op de Beeck beschrijft NextEnergy als meer dan een energieleverancier: “We zijn eigenlijk een techbedrijf.” NextEnergy ontwikkelt zelf slimme software- en hardware-oplossingen zodat de klant maximaal inzicht heeft in zijn energieverbruik en -prijzen. Dit stelt klanten in staat om hun energieverbruik te automatiseren en te optimaliseren, bijvoorbeeld door een wasmachine te laten starten wanneer de energieprijs laag is. Hiernaast zetten we volop in op het aansturen van smart devices waar we met de laadpalen en thuisbatterijen samen een compleet duurzaam pakket aanbieden dat slim de energiebehoefte van huishoudens regelt
Snelle groei en toekomstplannen
In slechts twee jaar tijd is NextEnergy gegroeid tot de op één na grootste dynamische energieleverancier van Nederland en telt het bedrijf nu 85 medewerkers. Deze indrukwekkende groei is mede mogelijk gemaakt door de samenwerking met Salesdock, die NextEnergy hielp hun verkoopprocessen te stroomlijnen en hun partnernetwerk uit te breiden. NextEnergy blijft vastbesloten om verder te groeien en hun aanbod te diversifiëren, met als doel de energietransitie in Nederland te versnellen. Frederik Op de Beeck vertelt: “We blijven hiervoor kiezen voor Salesdock en zijn nu aan het kijken om de customer journey nog meer te optimaliseren“.
Snelle responstijden en oplossingsgerichtheid
“Salesdock is een slim, modulair systeem met een sterke focus op klantondersteuning. Dit heeft ons enorm geholpen bij de snelle implementatie en voortdurende ontwikkeling van onze verkoopstrategie”, zegt Pieter Heemskerk. Frederik Op de Beeck voegt daaraan toe: “Wat mij het meest verbaast is hoe snel en efficiënt Salesdock support levert. Hun snelle responstijden en oplossingsgerichtheid zijn ongeëvenaard.”
Bundelen
De ambitie en snelheid van NextEnergy met als doel om de energietransitie echt te helpen versnellen, sluiten perfect aan bij de ontwikkeling van het platform van Salesdock. “Medio 2023 hebben we de nieuwe feature Bundelen gelanceerd, een functionaliteit die naadloos aansluit bij het verkopen binnen de energietransitie”, refereert Mark Hekkelman, “De wijze waarop NextEnergy nu binnen één voorstel de offertes voor dynamische energie, thuisbatterijen en laadpalen combineert, dat is precies waarom we deze functionaliteit hebben gebouwd. Mooi om te zien hoe dit ook succesvol wordt gebruikt.”
Conclusie
De samenwerking tussen NextEnergy en Salesdock heeft geleid tot een succesvolle transformatie van het verkoopproces binnen NextEnergy. Met de ondersteuning van Salesdock kon NextEnergy snel groeien en een sterke positie innemen in de dynamische energiemarkt. Door de focus op het bundelen van diensten en technologische innovatie, is NextEnergy goed gepositioneerd om een leidende rol te spelen in de energietransitie en consumenten de tools te bieden om slimmer en groener met energie om te gaan.

Verder lezen

Meer cases

Volg ons ook op LinkedIn
Nieuwsbrief
Mis nooit het laatste nieuws en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
🇳🇱
NL
08:22
🇮🇳
IN
12:52

© 2024 Salesdock | Privacy policy