Natuurlijk zijn we blij met al onze klanten, maar op WeCall zijn we extra trots. Waarom? Ze doen het net even anders dan de andere spelers in hun markt. WeCall zet nog 1-2 extra stappen in kwaliteit. Met maar één doel: happy klanten. Dat zijn niet zomaar mooie woorden of loze kreten, het is een filosofie die door de hele organisatie stroomt. En met resultaat: de positieve recensies op Trustpilot en Google Review stromen binnen. Daarom verdient WeCall wat ons betreft de spotlights. Wij spraken met directeur/eigenaar Anton Zaritskyy over de unieke visie en werkwijze van WeCall en de rol van Salesdock daarbinnen.
Alles draait om kwaliteit
In een wereld waarin de aanbieders elkaar overschreeuwen en de concurrentie nooit slaapt ziet Anton zijn ‘kindje’ WeCall groeien. De recente verhuizing (december 2020) naar een groter pand in Leiden bewijst het gelijk van zijn beleid. Anton: “Ik ben er heilig van overtuigd dat kwaliteit onderaan de streep meer oplevert dan kwantiteit. Wij zien onze klanten als mensen en niet als cijfertjes om targets te halen.” Hoe dat er in de praktijk uitziet? Om te beginnen werkt WeCall alleen met ‘eigen verkopers’, dus geen zzp’ers of andere externe verkooppartners. “We nemen de tijd om onze mensen te trainen. Op de vloer zijn altijd managers die als coaches de verkopers ondersteunen.”
De menselijke maat zie je ook terug in de aftersales van de Leidse verkooporganisatie. “Onze klantenservice reageert zo snel mogelijk. Bij een klacht of opzegging bellen we altijd even met de klant.” Het blijft niet bij reactieve aftersales, WeCall zorgt ook pro-actief voor tevreden klanten. Anton: “Na een aankoop ontvangt de klant altijd een mailtje met een uitgebreide uitleg over de aankoop. Een paar dagen later bellen we op voor een ‘happycall’ om te vragen of alles goed is gegaan. We zien dat onze werkwijze wordt gewaardeerd door klanten en leveranciers”.
Positieve recensies
De recensies op Trustpilot en Google Reviews bewijzen het gelijk van Anton. Op Trustpilot scoren ze 4,5 en op Google 4,4. Prachtige en unieke scores, die bevestigen dat de focus op kwaliteit niet slechts mooie woorden zijn, maar bovenal daden. Het unieke is dat deze beoordelingen zelfs hoger zijn dan van veel leveranciers zelf. En dat is waarom wij als Salesdock extra trots zijn dat WeCall ons salesplatform inzet.
Werken vanuit verschillende portalen
WeCall verkoopt zowel energie- als telecomdiensten. Leveranciers en providers gebruiken vaak eigen verkoopportalen. Anton: “Omdat WeCall voor meerdere aanbieders verkoopt, moesten onze verkopers veel verschillende systemen onder de knie hebben”. Dat was niet alleen voor de verkopers onhandig, ook de backoffice liep hierdoor tegen praktische onhandigheden aan. “Elke dag moesten we onze data uit die verschillende portalen halen en in Excel zetten. Dat kost zeeën van tijd en hoewel wel zorgvuldig te werk gaan, is een foutje snel gemaakt.”
Slim samenwerken vanuit één portaal
Sinds eind 2019 verkoopt WeCall vanuit Salesdock. “De verschillende proposities van leveranciers, telecomproviders en de energiedistributeur NutSelect laden dankzij slimme koppelingen en integraties in op onze eigen Salesdock-omgeving”, vertelt Anton. “De verkopers stellen vanuit Salesdock eenvoudig een aanbod samen die ze samen met de klant doornemen.” De klant ondertekent de offerte digitaal per mail of SMS. De aftersales is grotendeels geautomatiseerd. De bevestigingsmail en de uitleg worden automatisch verstuurd. De happycall wordt alvast automatisch ingepland. De order wordt dankzij koppelingen direct verwerkt in de systemen van de betreffende leverancier(s).
Meer kwaliteit, efficiëntie en inzicht
Zoals gezegd hoeven de verkopers niet langer vanuit verschillende portalen te werken. Maar naast de verkopers, profiteert volgens Anton ook de backoffice. “Salesdock bespaart ons veel tijd aan de ‘achterkant’. We hoeven niet meer vanuit verschillende portalen gegevens te exporteren naar Excel.” Anton ziet het annuleringspercentage als graadmeter van de kwaliteit van WeCall. “Ons annuleringspercentage is ongeveer de helft van het gemiddelde van de markt.” Het is te kort door de bocht om dat succes volledig toe te schrijven aan Salesdock. “Er zijn veel factoren die bijdragen aan een zo laag mogelijk annuleringspercentage. Maar doordat we met Salesdock beter inzicht hebben in onze data, bijvoorbeeld door filters te programmeren, weten we steeds beter aan welke knoppen we moeten draaien om onze kwaliteit te blijven verbeteren”. Zo maakt Salesdock het de verkopers en backoffice makkelijker en blijft er meer tijd over om de kwaliteit te blijven verbeteren.
Het mag duidelijk zijn: WeCall is een inspirerend voorbeeld van hoe een verkooporganisatie kwaliteit toevoegt aan de keten. Het gaat verder dan verkoopskills en de juiste hard- en software. Het is een visie die niet bij mooie woorden blijft, maar in de praktijk wordt toegepast en continu verbetert. Dat maakt WeCall een fijn bedrijf om mee samen te werken. Vanuit Salesdock kijken wij er dan ook naar uit te blijven bijdragen aan het succes van WeCall.